Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter, Josijn, Lise en Silke Hulten - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Peter, Josijn, Lise en Silke Hulten - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Peter, Josijn, Lise en Silke

11 Juli 2015 | Australië, Sydney

Zaterdag 4 juli was het dan eindelijk zo ver! Met 35 graden vertrokken we voor ons grote avontuur naar Australië!
Na een super goed verlopen reis (de meiden hebben boven verwachting super veel geslapen en geen gezeur!) van ruim 33 uur (van deur tot deur) kwamen we om 5 uur ’s morgens aan in donker en koud Sydney. Het is hier winter en voor de mensen hier blijkbaar een koude dit jaar en Lise vindt het toch ook wel erg vreemd dat het hier winter is en in Nederland zomer, maar dat het weer bijna hetzelfde is en de mensen het dan koud vinden…tja…

We verbleven deze week in een huis van particulieren met allemaal een eigen kamer en van alle gemakken voorzien, dus heerlijk om te acclimatiseren. Met de bus die om de hoek stopt zijn we in een kwartiertje middenin de stad. Sydney is een hele leuke stad. Geen super mooie gebouwen, historie of cultuur, maar wel indrukwekkend en sfeervol met z’n Harbour Bridge, Opera House en de krabwolkjes (zoals Lise de enorme wolkenkrabbers noemt) op de achtergrond, Darling Harbour en Manly. Er heerst op de meeste plekken een hele relaxte sfeer met super aardige, rustige en behulpzame mensen. Elke dag was een feest voor de kinderen, maar dat is ook niet moeilijk als je al blij wordt van telkens met de bus, trein of nog leuker de boot! Het enorme park van de botanische tuinen met zijn prachtige uitzicht op de brug en het opera huis, was heerlijk om rond te rennen. En ook de oude havenwijk The Rocks, het zakendistrict, sfeervol Darling Harbour met het Sealife aquarium, het Australian Museum (waar ook heel veel voor de kinderen te doen was) en natuurlijk Manly hebben we bezocht. Manly is een stadsdeel aan het strand met heel veel ijssalons en eettentjes, waar een hele relaxte sfeer hangt en de papegaaien al luid kwetterend van boom naar boom vliegen.

Het weer begon koud en nat en werd in de loop van de week gelukkig zonniger en een graad of 18. Oké dus voor de stad, maar verder naar het noorden gaan we wel voor meer zomerse temperaturen hoor!

Lise loopt de hele dag en huppelt blij door Sydney. Ook Silke loopt het grootste deel van de tijd en rent er vrolijk achteraan, maar omdat ze deze week haar middagslaapje niet kan (mag haha) doen, gaat zij meestal in de loop van de middag de rugdrager in! Wat is dit genieten met die meiden en dan is het nog maar net begonnen….

Wat ons tot nu toe opvalt in Sydney zijn een paar dingen. Er zijn heel veeeeel foodmalls en restaurants in alle soorten en maten. Boodschappen zijn duur! En alles gaat voor de veiligheid. Overal hangen bordjes met wat je vooral niet mag doen om alles zo veilig mogelijk te houden en zo staan de mensen netjes in rijen op plekken waar er bij ons geduwd en gedrongen wordt, zoals voor het springkussen en bij de bus.

Morgen reizen we verder naar Fraser Island. Eens zien wat daar te beleven valt!

• 11 Juli 2015 - 13:54

Liane:

Wat klinkt het ontzettend gezellig. Ik zou me er zo bij willen voegen. Heerlijk. Enjoy the next stage. En ben benieuwd naar jullie vervolg.

• 11 Juli 2015 - 14:23

Linda :

jullie zijn dus helemaal aan het genieten!!! Super! Wat fijn te horen dat de meisjes het ook zo goed doen, en het zo leuk vinden!! Perfect! Geniet van het land en elkaar, een hele fijne tijd nog!! En kom maar op met de vervolg verhalen ik kijk ernaar uit!!

• 11 Juli 2015 - 16:49

Dave:

Mooi Josijn,

Ik zag "shelly beach" in Manly al op de foto....*droomt zelf weer weg*
    Fijn dat de reis goed ging.
    Veel plezier

• 11 Juli 2015 - 17:26

Jose/ Mama/ Oma:

Hallo lieve kinderen, wat hebben jullie het gezellig samen, heerlijk! Geniet er maar volop van en snuif alles goed op, zodat de herinneringen levend blijven.
    Hier ook alles goed, alleen wel een tikje warmer

• 11 Juli 2015 - 22:52

Janneke:

Wat super leuk om dit allemaal te lezen!! Heb veel aan nieuwe jullie gedacht tijdens de reis, wat fijn dat het zo goed is gegaan!! Geniet volop samen! Ik blijf jullie volgen!;) xxxxxxxx Janneke

• 12 Juli 2015 - 01:14

Babs:

Klinkt goed! Fijn dat het zo goed gaat met de meiden. Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal en wens jullie veel warm, zonnig weer toe! Liefs, Babs

• 12 Juli 2015 - 08:51

Daphne:

Hoi allevier, wat leuk om iets van jullie te lezen en wat een leuke foto's! Groetjes en een dikke knuffel van Laura aan Lise! Geniet nog lekker van jullie avontuur!

• 12 Juli 2015 - 14:45

Claudia:

Wat n heerlijk verslag om te lezen en mooie foto's! Zo kunnen we mooi op afstand mee genieten! T plezier spat er vanaf, herinneringen voor t leven x

• 12 Juli 2015 - 14:48

Claudia:

Lise ontpopt zich tot een ware beachbabe

• 12 Juli 2015 - 21:46

Marja:

Hallo luitjes,

Wat heerlijk en wat leuk dat jullie zo'n leuke reis gaan maken en wat zien die meiden er schattig uit en genieten ook hoor ik wel!!!
    Maak er een fijne tijd van !

Liefs Marja XXXX

• 13 Juli 2015 - 08:57

Groep 1 2 A:

Hoi allemaal en natuurlijk speciaal, Lise

Wat fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie het zo naar de zin hebben. We zien je met je stralende snoet al rondhuppelen daar! Heerlijk, dat moet ook voor papa en mama genieten zijn.
    We hopen dat jullie al die weken een super tijd hebben!

Wij werken nog één weekje en gaan dan ook heerlijk genieten van een welverdiende vakantie.
    We zitten nu in ons nieuwe lokaal naast het Rupsje en hebben het daar prima naar de zin.
    Wel hebben ook wij er zin in om met de auto, de trein, het vliegtuig te vertrekken naar onze vakantiebestemmingen. Tjonge...... zitten we over de hele wereld verspreid. Dat is grappig!
    Hebben we allemaal veel te vertellen wanneer we in september weer terug komen in de klas.

Voor nu......Heel veel lieve groetjes van ons allemaal en heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel plezier

Dikke knuffel van alle kinderen, juf Ilse en juf Marie-José voor jou Lise
    Tot in september

• 13 Juli 2015 - 09:29

Lange Sas:

G'Day mate, watch out for the stingers, watch the ankle-biters if in the water. In Sidney the tall poppies rule, so go up nord. Fire up the barbie and get mad as a cut snake! Heel veel plezier allemaal samen!

• 13 Juli 2015 - 16:16

Anita Van De Vliert:

Hallo Peter Josijn Lise Silke.
    wat fijn om te lezen dat de reis zo goed verlopen is. en dat jullie het zo naar de zin hebben.
    het volgende is Fraser Island dat jullie aandoen. daar hebben Jack en Nicky elkaar 19 jaar geleden leren kennen. als ik hun moet geloven is dat het mooiste van Australie. wij wensen jullie veel reisplezier en kijken uit naar het volgende reisverslag.
    veel liefs vanuit Rosmalen A&A

• 13 Juli 2015 - 22:25

Marcel En Hilda:

Hello mates,
    Wat heerlijk om zo met jullie mee te genieten. It brings back memories :-)
    Al die mooie plekjes met z'n viertjes ontdekken en er volgt nog zo veel!
    We hopen dat onze meisje ook zo heerlijk gaan slapen in het vliegtuig. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan.
    Enjoy!!
    Groetjes Marcel, Hilda, Jasmijn en Fleur

• 14 Juli 2015 - 14:01

Susanne:

Wat moet dat mooi en fijn zijn, met elkaar weg op een mooie plek op aarde! Geniet!! xxxxx Susanne

• 14 Juli 2015 - 14:54

Lian Van Esch:

gevonden bedankt voor je appje nu kan ik jullie volgen op jullie avontuur in australie..